کد خبر : 207928
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 19:19

آزادسازی زمین‌های ملی پناهگاه حیات وحش چوکام

آزادسازی زمین‌های ملی پناهگاه حیات وحش چوکام

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی تقی زاده گفت: ماموران یگان حفاظت، ۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در پناهگاه حیات وحش چوکام در شهرستان خمام را که به صورت غیرقانونی از سوی فردی تصرف و تغییر کاربری داده شده بود، رفع تصرف کردند. وی افزود: در این زمین ملی یک بنای بتنی به مساحت ۸۰ مترمربع و یک

آزادسازی زمین‌های ملی پناهگاه حیات وحش چوکام

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی تقی زاده گفت: ماموران یگان حفاظت، ۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در پناهگاه حیات وحش چوکام در شهرستان خمام را که به صورت غیرقانونی از سوی فردی تصرف و تغییر کاربری داده شده بود، رفع تصرف کردند.

وی افزود: در این زمین ملی یک بنای بتنی به مساحت ۸۰ مترمربع و یک استخر پرورش ماهی ساخته شده و در بقیه زمین‌ها هم برنج کاشته شده بود که با حکم مراجع قضائی و به استناد ماده ۶۹۰ قانون تعزیرات حکومتی و مواد ۱ و ۴ قانون حفظ و احیاء تالاب‌های کشور ، همه آثار تصرف جمع‌آوری و زمین مورد نظر با پیگیری‌های حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان رشت با حکم قضایی آزاد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به تداوم گشت زنی نیرو‌های یگان حفاظت برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی، گفت: این اداره با هرگونه دخل و تصرف در زمین‌های ملی و متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش چوکام به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی ، این منطقه از سال ۸۱ به مدت ۵ سال منطقه شکار ممنوع اعلام شد.

پناهگاه حیات وحش چوکام با حدود ۷۰ هکتار مساحت در شهرستان خمام قرار دارد.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

درج رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح